فروشگاه
عضویت در آکادمی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کانر مک گروگر

آیا دروان مک گروگر به پایان رسیده است؟

شاید همیشه برای شما سوال شده باشه که کانر مک گروگر یکی از بزرگ ترین فایترهای مبارزات ترکیبی چرا از سال 2016 به بعد دیگر موفق نشد!؟

انگیزه

یکی از بزرگ ترین انگیزه های او داشتن ثروت زیاد بود ! با اینکه او در یو اف سی به ازای هر فایت 3 میلیون دلار میگرفت (بدون در نظر گرفتن خرید اشتراکی هوادارن و اسپانسر ها ) اما باز برایش کافی نبود و همین باعث شد که بعد از عملکرد درخشانش در یو اف سی 205 مقابل ادی آلوارز سعی کند تا مسابقه ای با فلوید میو در برگزار کند.
با اینکه اولین مسابقه حرفه ای بوکس او بود اما توانست رتبه دوم بیشترین برنامه خریداری شده توسط مردم را در کل تاریخ بوکس جهان کسب کند !
دستمزد او برای این مسابقه 140 میلیون دلار بود که  همین پول باعث شد دیگر انگیزه کافی را برای فایت نداشته باشد! جدای قضیه انگیزه و پول میخواهیم کمی فایت های قبل 2016 و بعد آن را با هم مقایسه کنیم که بسیار بسیار متفاوت  هستند.

 

فشار روی حریف با ضربات پا

کانر در اولین فایت های یو اف سی هنگامی که داور مبارزه را آغاز میکرد سمت حریف رفته و با ضربات پا به قسمت بالایی بدن حریف فشار می آورد که بسیار هم برایش کارساز بود. یکی از خوبی های او کششی بودن بدنش بود که برایش خیلی تمرین میکرد. با این حال او که دیگر مثل گذشته تمرین نمیکرد و تقریبا قابلیت باز کردن پاهایش را از دست داده بود. او هرگز در فایت هایش بعد از 2016 نتوانست از ضربات پا استفاده کند که همین میتواند یکی از دالیل افت او باشد.

مدیریت محدوده با حریف برای شلیک دقیق ضربه

یکی از دلایلی که کانر خیلی موفق شد دقیق بودن ضرباتش بود و همیشه با حریف خود یک فاصله ی درست داشت و فقط ضربه هایی را میزد که میدانست با حریف برخورد میکند. وهمین هم باعث شده بود که او خیلی دیده شود و بتواند برای مسابقه بوکس اقدام کنید. حالا چرا بعد از 2016 ضربه هایش دیگر دقیق نبودند؟ بابت تغییر استایل و نوع ایستادن برابر حریف ! که حالا وقتش هست به مهم ترین دلیل برای افت او بپردازیم.

مهم ترین و قابل نمایش ترین تغییر او همین استایلش است که بعد از مسابقه بوکسش با فلوید می ودر کاملا در او نمایان شد ! کانر مک گروگر هیچ پیش زمینه حرفه ای کاراته در دوران زندگیش نداشته با این حال او به این استایل خیلی وابسته و معروف شده بود! و شاید میتوان گفت که رمز برد او هم بوده !

دقیقا ضربات پاهایی که بالاتر به آن اشاره کردیم با استایل کاراته ای او بود. اما بعد از مسابقه بوکسش همان جور که در عکس بالا مشخص هست استایلش را کاملا به استایل بوکس سنتی تغییر داده ! و شاید یک دلیل خیلی بزرگ برای باختن او مقابل داستین پوریر همین تغییر ناگهانی سبکش بوده! با این حال کانر یکی از موفق ترین فایتر های دنیاست و هروقت که بخواهد برگردد میتواند یکی از پربازدیدترین مسابقات را داشته باشد اما به نظر میرسد اگر او دوباره تغییرات را در خود ایجاد نکند باز هم نتواند آن روی برد های پشت سرهم را ببیند

نوشته : کورش برگ ریز

 

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *