فروشگاه
عضویت در آکادمی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کاربرد جیوجیتسو برزیلی در هنرهای رزمی ترکیبی(MMA)

آیا برای ورزش رزمی هنرهای ترکیبی(MMA) به جیوجیتسو برزیلی (BJJ) نیاز داریم؟

بسیاری از ورزشکاران هنرهای ترکیبی، فنون جوجیتسوی برزیلی را تمرین میکنند. این موضوع خود باعث شده تا دیگر مبارزان این رشته را برای فراگیری فنون این رشته ترقیب کند. فراگیری فنون جوجیتسوی برزیلی در رشته رزمی هنرهای ترکیبی بسیار کاربردی است اما اجبار نیست.

در BJJ ورزشكاران بيشتر براي فنون خاك آموزش میبینند و برای مبارزه ایستاده کاربرد زیادی دارد. اما چقدر BJJ میتواند کاربرد داشته باشد در ورزش MMA ؟

اگر رشه رزمی هنرهای ترکیبی را به سه بخش عمده تقسیم کنیم، که شامل مبارزه سرپا، کلینچ(گرفتن حریف در حالت سرپا) و زمین یا خاک باشد، در قسمت سوم رشته جوجیتسو برزیلی بیشترین کاربرد را دارد.

چند مثال از دنیای حرفه ای MMA

رویس گریسی در اوایل سالی که UFC کار میکرد، به این نتیجه رسید که تکنیک هایی که در مارشال آرت آموخته، به راحتی حریفانش را شکست میدهد. این تکنیک ها عمدتا مربوط به رشته جیوجیتسو بودند.

باگذشت زمان جوجیتسو محبوب تر شد و بسیاری از مبارزان MMA مانند Connor McGregor که به مهارت در مبارزه ایستاده معروف است جوجیتسوی خود را تا کمربند قهوه ای ادامه داد.

اما ورزشکاران و قهرمانان دیگری مانند خبیب نورماگومدوف نیز هستند که ورزش های گرپلینگ دیگری را مانند جودو و کشتی را انجام میدهند و زیاد جوجیتسو کار نمیکند.

چه سطحی از ورزش جوجیتسوی برزیلی برای رشته MMA مورد نیاز است؟

در MMA نیازی به داشتن کمربند رده بالا در جوجیتسو ندارید. همچنین سیستم رده بندی کمربند در ورزش هنرهای رزمی ترکیبی سخت و دشوار است زیرا مبارزانی ثل دمتریوس جانسون، سال های اول مبارزاتش در سازمان UFC، تمارین نوگی رشته BJJ را انجام میداد.

آیا میشود بدون تمرین در رشته جوجیتسو در MMA فعالیت کرد؟

بله، اما حتما باید یگی از ورزش های گراپلینگ را برای مبارزه در خاک مانند رشته سامبو تمرین کنید.

 جمع بندی:

BJJ یک راه حل ثابت شده در مبارزه در خاک است. اگر میخواهید در حالت خاک ( مبارزه زمانی که روی زمین دراز کشیده اید یا حریفتان بر زمین افتاده است) جوجیتسوی برزیلی یک راه حل ثابت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *