فروشگاه
عضویت در آکادمی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تغذیه ورزشی در جوجیتسو

نقش تغذیه ورزشی در جوجیتسو و ورزش رزمی

تنفس بهتر و نفس کشیدن

بسیاری از ورزشکاران رشته جوجیتسو توجه کافی به تنفس خود ندارند. به یاد داشته باشید که چگونه اکسیژن رسانی به ارگانیسم شما با سلامتی و قدرت روزمره ارتباط مستقیم دارد.کمبود اکسیژن از این جهت قابل توجه است که می تواند باعث سرطانی شدن سلول ها شود. این مطمئناً بر کیفیت زندگی سلول تأثیر می گذارد.سیستم لنفاوی با تنفس عمیق فعال می شود بر این اساس تمرین تنفس عمیق و ورزش هایی مانند یوگا 15 برابر بیشتر از تنفس طبیعی و شتابزده سموم بدن را از بین می برد.

غذاهای سرشار از آب بخورید!

به یاد داشته باشید کیفیت تغذیه ورزشی زندگی شما به کیفیت زندگی سلول های شما بستگی دارد. بنابراین مستقیماً به سراغ چربی های خوب ،میوه های تازه ، سبزیجات ، حبوبات ، جوانه ها و آب فراوان بروید .”رژیم غذایی شما باید شامل غذاهایی باشد که از 70٪ آب تشکیل شده باشد. هرچه سطح آب کمتر باشد ، احتمال ابتلا به عدم تعادل (بیماری) بیشتر می شود.

WhatsApp-Image-2021-03-15-at-3

ترکیبات غذایی خود را عاقلانه انتخاب کنید

دکتر استیون اسمیت در مورد چگونگی تغذیه ورزشی و سلامتی می گوید: “50 سال اول از معده خود مراقبت کنید و تا 50 سال آینده نیز از شما مراقبت خواهد کرد.”گوشت و سیب زمینی را همزمان بخورید؟ نان و پنیر ، شیر و غلات ، ماهی و برنج؟ اگر به شما گفته شود این ترکیبات کاملاً برای سیستم گوارش شما مخرب هستند و انرژی شما را می کشند؟ در هر وعده فقط یک غذای غلیظ بخورید. غذای غلیظ شده چیست؟ هرگونه هضم غنی از آب. به عنوان مثال ، گوشت قرمز متراکم است ، در حالی که هندوانه سرشار از آب است.به خاطر داشته باشید که نشاسته ، کربوهیدرات و پروتئین را در یک وعده غذایی مصرف نکنید.

در طول زمان های غذا خوردن کمی و مراقب مایعات باشید

آیا صبح ها که از رختخواب بلند می شوید ، حتی اگر هشت ساعت خواب کامل داشته باشید ، پای خود را می کشید؟ می دانید چرا؟ در حالی که می خوابید ، بدن شما برای هضم ترکیبات غذایی ناسازگار که در شکم خود قرار داده اید ، اضافه کاری می کند.قبل از خواب سبک بخورید ، فقط به اندازه ای که احساس گرسنگی نکنید. اگر تمایل دارید مقدار زیادی غذا بخورید ، سالاد زیادی بخورید. و بعد از ساعت 9 شب فقط میوه بخورید. به یاد داشته باشید: پس از خوردن یک وعده غذایی ترکیبی مناسب ، باید حداقل سه ساعت قبل از خوردن هر چیز دیگری صبر کنید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که نوشیدن در زمان غذا ، مایع های گوارشی ( مایعاتی که به هضم غذا در بدن کمک می کند ) شما را رقیق کرده و روند هضم را کند می کند. زیاد آب ننوشید ، مخصوصاً آب سرد.

WhatsApp-Image-2021-03-15-at-3

بیشتر میوه بخورید!

میوه بهترین غذای کره زمین است ، زیرا هضم آن کمترین انرژی را دارد و حداکثر بازده را به بدن می دهد. کمترین تلاش برای حداکثر سود”تنها غذایی که باعث می شود مغز شما کار کند گلوکز است. میوه مملو از فروکتوز است که به راحتی به گلوکز تبدیل می شود . بیشتر مواقع 90 الی 95 میوه ها از اب تشکیل شده اند به این معنی که همزمان شما هم تغذیه می کنید و هم اب مورد نیاز بدن را تامین می نماید .صبح هنگام برخاستن و با معده خالی میوه بخورید. قلب و سلامتی شما به خاطر آن از شما تشکر می کند.

پروتئین کمتری بخورید!

درصد پروتئین در شیر مادر انسان از 2.38 فراتر نمی رود. آیا این را می دانید؟ بنابراین این ایده که ما برای تقویت و سلامت نیاز به انبوهی از پروتئین ها داریم از کجا آمده است؟دکتر مارک هگستد ، استاد تغذیه در دانشکده پزشکی هاروارد ، اظهار داشت که به نظر می رسد اکثر انسان ها با هر مقدار پروتئین در دسترس آنها سازگار است. به عبارت دیگر: اگر رژیم گیاهخواری متعادل بخورید ، تمام پروتئین مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد!

برای اطمینان از اینکه برای تمرین انرژی دارید ، تنها چیزی که نیاز دارید گلوکز میوه ها ، سبزیجات و جوانه ها است.

استفاده بیش از حد از پروتئین باعث افزایش سطح نیتروژن در بدن و خستگی می گردد همچنین پروتئین اضافی با پوکی استخئ=وان ارتباط مستقیم دارد زیرا سبب تحلیل رفتن و ضعیف شدن استخوان ها می شود این در حالی است که قوی ترین استخوان های جهان متعلق به گیاهخواران است.

شیر و گوشت فقط بدن شما را مسدود می کند. برای تأمین کلسیم ، با سبزیجات سبز ، آجیل ، دانه کنجد ، شلغم همراه شوید. و می توانید مقادیر کمی پنیر سفید روی سالاد داشته باشید.

نویسنده: سید امیر خوشبین

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *