فروشگاه
عضویت در آکادمی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اصول طراحی تغذیه ورزشی در جیوجیتسو

چگونه برنامه غذایی خود را در جوجیتسو طراحی کنیم؟

از آنجا که مردم می دانند تغذیه یکی از اصلی ترین نگرانی های من است ، من ایمیل ها ، پیام های فیس بوک و توییت های زیادی در مورد رژیم غذایی خود دریافت می کنم.

روش من برای پاسخ دادن به این سوالات همان روشی است که وقتی یکی از دانشجویان جیوجیتسو از من می خواهد و موقعیت جادویی را برای یادگیری به آنها بیاورم که مانع از جاروب شدن آنها شود:

“بیایید به جای وضعیت بدن خود کار کنیم.” من می توانم به مشخصات پاسهای حفاظتی یا روشهای باز کردن ایمن محافظ بپردازم ، اما وضعیت بدن مهمترین اصل در این مسئله است. تقریباً به همین ترتیب ، می توانم لیستی از تمام غذاهایی که روزانه می خورم را برای شما تهیه کنم. مسئله این است که ، این لیست بسیار متفاوت است. هرچند آنچه تغییر نمی کند ، اصول اساسی است. بنابراین اصول اصلی خود را در لیست زیر طراحی کردم.

1. گیاهی ، پروتئین گرا نیست

مردم خیلی از من می پرسند ، “پروتئین خود را از کجا می آورید؟” من همیشه پاسخ می دهم ، “پروتئین را برای چه می خواهید؟” پروتئین خیلی زیاد است. بدن شما حتی می تواند پروتئین سلول های مرده را نیز جذب کند.

علاوه بر این ، غلات کامل ، مغزها ، دانه ها ، جلبک ها و حتی میوه ها دارای پروتئین هستند. اگر من مجبور باشم فقط یک درس از بسیاری از درسهای مفید تدریس شده توسط استاد بزرگ کارلوس گریسی انتخاب کنم ، این می تواند رویکرد میوه محور او به وعده های غذایی باشد. پروتئین بسیار اسیدی است ، و آنچه بدن شما متابولیزه نمی کند تلاش زیادی برای دفع آن نیاز دارد. شعار من این است: هندوانه روی بوقلمون.

WhatsApp-Image-2021-03-15-at-3

2. غذاهای کامل ، نه مکمل ها

انسان غالباً فکر می کند که می تواند با کشف مواد خوب در گیاه یا مواد غذایی ، استخراج ماده و غلظت آن در کپسول ، از طبیعت پیشی بگیرد.

به گفته کالین کمپبل و بسیاری از محققان دیگر ، هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن مکمل های ویتامین C وجود ندارد. آنچه که ثابت می شود این است که گروه هایی که غذاهای غنی از ویتامین C می خورند مقاومت بهتری در برابر برخی بیماری ها دارند.

هویج بخورید نه کپسول بتاکاروتن. این همان اصلی است که چرا قند تصفیه شده از نیشکر بدتر است و نمک دریا بسیار بهتر از نمک تصفیه شده است.

3. غذای عالی

Superfood فقط غذایی است که از نظر مواد مغذی بسیار غنی تر از مواد مشابه دیگر است به ویژه از نظر آنتی اکسیدان ها.

کافی است کلم پیچ و کاهو را با کاهو رومین مقایسه کنید. Whole Foods Market ANDI به شاخص تراکم مغذی مواد غذایی ، کلم پیچ 1000 نمره می دهد در حالی که کاهو نمره 389 را کسب می کند ، اگر مجبورید فقط یکی را انتخاب کنید کدام یک را انتخاب کنید؟

اصل در آنجا هیچ تفاوتی با سنگ بنای جیو-جیتسو ندارد پس همیشه به دنبال تکنیکی باشید که با کمترین تلاش به نتیجه مطلوب برسد. سایر غذاهای غنی از تراکم در این گروه: توت ها، کلم بروکلی ، مغزهای برزیل ، دانه های شاهدانه ، ماکا ، انار ، قارچ ها به طور کلی و بسیاری دیگر

WhatsApp-Image-2021-03-15-at-3

4. ارگانیک

این کاملا منطقی است: شما نمی خواهید سموم دفع آفات را مصرف کنید ، مگر نه؟

من معتقدم اگر بدن شما سالم باشد ، از پس آن برمی آید. با این حال ، هدف من هنگام غذا خوردن این است که بدنم را تا آنجا که ممکن است کم کار کنم و از خاموش کردن آتش جلوگیری کنم.

به همین دلیل است که هر زمان که بتوانم ارگانیک می شوم. گران تر است ، درست است؟

متاسفانه اینطور است اما صورتحساب های پزشکی بسیار بیشتر است ، مخصوصاً وقتی صحبت از بیماری های مزمن است. برای صرفه جویی در هزینه های اولویت هایی مانند سلامتی ، نمی خواهید گوشه گیر شوید.

5.گرسنه نشوید

این شخصی ترین توصیه در این لیست است. دوستان من اغلب فکر می کنند من اراده آهنین دارم. رازی که امروز به شما اجازه می دهم این باشد که این کار را نمی کنم.

من فقط به اندازه کافی عاقل هستم که از وسوسه جلوگیری کنم فهمیدم که هر چقدر بیشتر گرسنه شوم ، بیشتر آرزو می کنم چیزی راحت و نه چندان سالم داشته باشم. به عبارت دیگر ، سه موز فقط اگر من قبل از گرسنگی سر آن را بخورم ، من را راضی می کند.

نویسنده: سید امیر خوشبین

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *